Ahad, 16 Januari 2011

Kali Pertama ke Sekolah

Tahun ni Nabilah dah aku hantar pegi sekolah.. walaupun dia baru 4 tahun, aku memang nak hantar jugak dia pegi sekolah.. sebab dia yg request nak sekolah... aku dan enchek suami sepakat nak hantar dia ke sekolah yg sama dgn Nabil.. senang balik petang sekali dgn abang..

Pagi2 subuh hening dah bangun .. tak nangis pun.. senang je kejut dia.. abah mandikan.. umi siapkan dia..pah tu bergegas2 ler ktorang bertolak dari rumah kul 6.40 pagi.. kena awal sebab abah dia takut jln jem.. lagi pun nak kena recce keadaan trafik supaya esok abah tak terkocoh2 nak pegi keja lepas ngantar budak berdua nih..

Muka teruja nak pegi sekolah

 


                                                          Keluar awal.. sekolah jauh :P

 

 Bekfes dulu sebelum masuk kelas... hehee muka confident giler.. 


 Sebenarnya dia buat peace kat aku... tak sempat capture gambo dia dah toleh chit!! dah la parents tak leh ikut masuk kelas.. agak frustrated  jugok ler aku..


 First day sungguh mudah dan cepat.. dia relax abih.. sikit pun tak nangis.. aku ngan abah dia je yg syahdu lebeh2 huhu


Sebab proses nganto dia sungguh mudah maka ktorang pun pegi ler menjengah anak sedara pulak dengan harapan dapat ler aku merakam moment budak nangis pegi skolah hehhehh...



Hasilnya? sungguh mendukacitakan .. si Atol pun tak nangis jugak ..

TETAPI ... cerita kat atas tu cuma lah drama hari pertama ... rupanya hari kedua drama dah bertukar menjadi drama airmata dengan scene tarik2 seluar abah hehee.. ni dah nak masuk minggu ke3 sekolah keadaan dah makin ok.. cuma merengek je tak ler meraung mcm hari ke-2 .. semoga Nabilah dan Atol menjadi anak solehah.. berjaya dalam hidup dunia akhirat amiiin....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan