Ahad, 27 Februari 2011

Balik kampung!!



Pheww sungguh sibuk aku start dari cuti raya cina  sampai le ke minggu ni..

konon takmo balik kg ler masa cuti panjang raya cina hari tu sebab maleh nak layan jem kat hiway.. tapi apakan daya.. manusia tak dapat menghalang kuasa Allah..  Hari jumaat kami satu famili pegi lepak bayu tasik.. layan budak2 mandi kolam percuma..


Jumaat malam dapat call dari kampung enchek suami - mak mertua aku eksiden.. status masa dpt call tu tak tau lagi  tahap kecederaan dia.. tapi bila adik ipar bg tau ambulan datang nak bawak mak pegi spital owh! masa tu aku ngan enchek suami dah dpt agak teruk jugak ni nampak gayanya..


Maka hari sabtu pagi2 kami pun bertolak le menuju ke utara.. trafik kat hiway heavy jgak.. tp tak jem..  opposite direction - MASAK.. udoh jadi cam pesta perarakan kereta gayanye ..


alhamdulillah mak tak de luka.. cuma retak tulang lutut.. tp pun kesian dia .. yela mana ler dia penah sakit gitu.. duk spital pun tak penah.. dia duk cakap bila nak balik umah je.. "sabaq na mak na".. seminggu dua balik la.. puas ler kitorang memujuk..


hospital yg sungguh padat dgn pelawat2

Peghh lepak kg sampai ahad.  Peghh budak2 ponteng skolah 3 hari.. tak pe la nak buat cam ner kan..

Week ni balik lagi.. lepak sampai isnin dan budak2 ponteng lagi... mm sekali lagi, nak buat cam ner.. terpaksa.. bukan selalu..lg pun minggu ni ada latihan sukan, jadik tak la byk tertinggal ..

Tu lah kelebihan dapat partner satu negeri ni - alhamdulillah.. senang, balik kampung satu hala je. Boleh balik dua-dua sekali.. Selalunya persinggahan pertama sudah tentu lah rumah mak+abah aku hehee,.. weeyyhh bukan sebab apa2 ek, sebab umah mak+abah aku yg jumpa dulu.. lagi 40km dari umah mak+abah aku baru la umah mak+ayah mertua aku..

Balik kali ni mak mertua aku dah boleh discharge hari sabtu tu jugak. . alhamdulillah - senang la- bleh terus bawak dia balik rumah... keadaan mak mertua aku dah beransur sihat..

Isnin petang kul 6 berangkat ler ktorang balik serendah dari rumah mak+abah aku.. sedih sungguh tgk wajah sayu mak yang dah dimamah usia duk tengok kitorang dari muka pintu atas kerusi roda dia.. abah pulak macam biasa, ceria je .. dan aku.. terpaksa buat2 ceria padahal nak cover sebak aku tu.. dalam hati aku berdoa harap2 ini bukanlah kali terakhir aku dapat bejumpa mak ngan abah..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan