Jumaat, 26 April 2013

Gembirakan hati orang disekeliling anda kalau anda nak gembira

Semalam dengar kat motivasi pagi IKIM ustazah Laila Aniza kata, cuba buat orang disekeliling kita gembira, nanti Allah akan gembirakan kita. 

Ustazah cerita dia pernah bayarkan tol RM2 kat kereta belakang.. dan dia mendapat satu perasaan yang paling bahagia yang tak terucap dengan kata-kata..

Hari ni aku nak cuba- Setelah semua kawan yang aku ajak nak bekfes sekali tak available (Dorang keje kat CIMB Rawang selang beberapa lot kedai ngan Durbar) , maka aku pun pegi la sorang-sorang bekfes kat Durbar tu.. Dalam hati kata mmmm melepaslah (pahala) tak dapat belanja org makan..

Tengah aku menikmati cepati (bak kata Nadia) tetiba dua wanita kelihatan tengah mencari-cari tempat duduk.. Malangnya semua nya penuh.. Maka aku pun offer le dorang duduk semeja dengan aku.

Borak-borak dan berkenal-kenalan bertukar-tukar nombor telefon.. Last masa nak bayar tu aku bayar kan dorang punya sekali.. Lepas bayar aku salam terus belah.. Tak pulak aku bg tau dorang yang aku dah bayarkan..

Masuk dalam kereta lama la jugak baru dorang keluar.. aku suspek mamak durbar tu pi kira lagi sekali (jadi dua kali bayarla nih) aisehhh kecewanya aku... Muhasabah diri jugak aku dalam kereta dimana silapnya...Tapi tak pe masih boleh cuba lagi..

Sebab hari ni dua-dua appointment aku pagi petang kena cancel ngan client sebab dorang ada emergency, aku terus pegi tesco Rawang- nak tukar tudung yang baru beli tapi rasa cam tak sesuai..

Pegi la kat kiosk tudung yang dijaga oleh cik su (biasalah akak kan peramah baru jumpa sekali dah macam kawan lama) borak-borak jap ngan adik tu, pah tu pegi Watson perabih duit, teringat nak belikan Su sesuatu- nampak laa cekelat nih,



Masa nak balik tu aku lalu kat kiosk tudung su aku pun bagi la dia cekelat ni... Walaupun 3 ketul je tapi aku suka tengok dia suka!

Dan aku siap-siap beli ni banyak-banyak



Masa jemput kesayangans aku pun bagi la kat dorang.. Ce teka sapa yang paling gembira berseri-seri muka?

yerr tak lain tak bukan Nadiah!!

hihi layannn Gwiyomi nadiah ni yer




Tiada ulasan:

Catat Ulasan