Jumaat, 26 April 2013

Blogging Live from Tan Chong Service Center Batu Caves

Tika dan saat ini, aku berada di dalam bangunan Tan Chong Serivce Center Batu Caves.  Kejong wehh aku nak tunggu sampai LIMA jam kat sini!


Ni pertama kali aku servis keta kat sini.  Selalunya kat Jalan Ipoh.  Sini not bad rupanya! Tempat besar lapang bukan mcm kat Jln Ipoh di mana apabila ko duduk lutut akan bertemu meja! 

Tenet line superb! super fast! sebaik akak bawak laptop okeh! memang mabeles la! sampai kan akak nak terkucil pun akak bawak natam lappy akak ni masuk toilet! Korang mampu? hihi




Sebab tak de orang nak tolong jaga beliau jadi saya bawa beliau bersama-sama!


Tapi tak boleh menandingi service center Bukit Mertajam.  Dorang siap hanto korang pegi shopping kat Jusco BM depan tu! Jadik tak lah korang keboringan dan kelaparan macam aku sekarang!

Sebab sini nak keluar memang impossible, jauh gila nak menapak, teksi tak de, dan tempat makan pun tak de.  Kecuali ada orang datang selamatkan korang!.  Selalu dulu masa bff aku Linda ada dia la yang selalu jadik mangsa dera aku.  Hukum paksa aku suh dia datang kutip aku pah tu bawak aku jejalan.  Tapi la ni dia dah pindah ke Kelantan nun maka aku pasrah lah dengan keadaan ini..


Tgh sedap-sedap layan stretching tetiba plup! spek aku tercabut lense! hadoi makk! penik jap! cam ner nak drive balik ni! cari-cari skru tak jumpa.  Tarik napas releks bawa bertenang, alhamdulillah... jumpa pun.. 





dan mujur aku bawak skru dreba kecik  nih




Tak sia-sia usaha aku hangkut beg doremon aku tadi. (dalam tu macam-macam ada)  Hati dah berdetik suh tinggal kat umah dah tadi. Alhamdulillah Allah selamatkan aku.. Kalau tak boleh bayangkan cam ner nak balik? 


Jawapnya nangess dulu kat sini! pah tu tipon encek somi la rescue!



SO Tips untuk sepekis, sila bawa screw dreba tu kemana-mana yer! atau pun paling tidak kena spare daily disposable lense sepasang dalam beg korang kemana saja sebab kita tak tau bila kita akan perlukan beliau!  hihi!

 

Sebab itu lah aku ni tak leh travel light! semua barang nak sumbat dlm beg.  Sudahnya dalam beg ada beg, dan selalunya aku akan ada 3 bag bersama-sama aku.  1) beg sling 2) beg keje - document bag 3) beg laptop.  Kronik tak? 


hehe tetiba entry pasal service centre larik tajuk! larriiiikkkk!!!


Now perut lapar sudah! toleh ke balang biskot! alamakkkk!! biskut habesss!!!!
(kat sini dorang sediakan biskut free)

 Kebetulan ada akak tgh menyapu kat sini, aku dengan muke tak malu tanya dia "akak biskut dah habes.. saya laparrr"-sambil aku sengih macam kerang busuk hihi! dan akak tu pun senyum kat ada dia kata "nanti aa nanti ada ada"Bila dia bawak biskut keluar orang pertama dia panggil adalah aku ok! Senyum-senyum dia kat aku. Baik akak tu (dia keturunan india).. Lepas aku amek aku cakap thank you berkali-kali dan masa aku duduk, ramai rupanya tengah tunggu nak makan biskut tu. :)


 


 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan