Jumaat, 5 April 2013

Cuti Sekolah Penggal Pertama 2013

Tahun ni 2013 memandangkan Nabil nak exam UPSR, jadi mak pak nya terpaksalah berkorban sikit.  Tak boleh balik kampung lama-lama.  Sebab Nabil hari-hari ada kelas tambahan.  Tapi kami pontengkan jugak dia sebab dah tak tahan nak kena gak balik kampung -dengan alasan:-

  • Lepas ni dah tak de cuti sekolah- kena tunggu bulan 6 pulak
  • Nak jumpa ibu-ibu dan bapa kat kampung.  lagi pun kan abah aku baru je meninggal.  Kesian mak.  Mesti dia sunyi
  • Nak beli ikan fresh kat pasar bisik Kuala Muda untuk memenuhkan petiais semua orang yang berkenaan
  • Nak jalan-jalan cari makan weeeee


Kitorang bertolak lepas isyak. Selalu waktu-waktu cam ni la pun kitorang travel.  Best! Jalan tak sesak, RNR Sungai Perak tak ramai orang.  Pukul 12 malam pun pukul 12 malam lah! aku nak jugak sental nasik lemak daun pisang.  Tak pedulik! Kolestol makrol. Janji layan!


Selalu lepas makan tapau untuk arwah abah.. ..

 Senjak abah meninggal bulan Januari hari tu, ni kali ke tiga aku balik.  Dan setiap kali kereta masuk perkarangan rumah, setiap kali lah aku sebak - teringat arwah abah. Hanya Al-fatihah yang dapat aku hadiah kan buat abah setiap kali teringat-bila-bila masa untuk aku hilangkan rindu aku pada abah... Selalu arwah abah lah yang akan keluar dari bilik sebab arwah susah nak tidur malam.  Dengan senyum menggulung dia menyambut tangan kami semua untuk bersalam, sambil kata "laa balik lagi hmm" (sebab kitorang kerap balik dan selalunya abah tak tau pun kitorang nak balik- surprise la kunun)




Memori terakhir - 2 bulan sebelum abah pulang ke rahmatullah

Jumaat tu lepas bekfes enchek hasben balik kampung dia meninggalkan aku dan anak-anak kat rumah mak aku untuk menyempurnakan projek komuniti - kemas rumah mak.  Encek hasben pegi cari ikan la apa lagi kat Kuala Muda nun! Memang itu la keje dia tiap-tiap kali balik kampung,  tanpa gagal!

Petang melayan budak-budak nak pegi laut.  Asalnya nak pegi kat RNR Lebuhraya Lingkaran Luar Butterwoth tu je tp sebab jln jem org balik keje kot, so abang aku yang sulung selaku ketua rombongan rojer ajak pi Pulau.

Lepak-lepak makan-makan balik jem-jem naik feri

Budak-budak yang kekecewaan tak dapat mandi laut; mak pak dan tok budak-budak yang kelegaan

Double patty+cheese+egg+creativity = RM16.00 Beger ni giant sungguh


Ni projek jumaat.  Projek sabtu nanti la maleh nak taip


Tiada ulasan:

Catat Ulasan