Selasa, 10 Ogos 2010

Shopping baju raya

Sebelum aku membebel dengan lebih lanjut heh heh, dan sempena esok kita nak sambut 1 Ramadhan, aku nak ucap kan selamat menjalani ibadah puasa.. semoga ibadah kita tahun ni, lebih baik dari tahun-tahun sebelum ni kan... insyaAllah.. dan semoga kita semua dapat bertemu dengan
Lailatul Qadar amiinn..

Ermm ishk kan posa pun belum dah citer pasal baju raya .. apa daa.. tapi nak buat cam ner, pada ibubapa yang beranak kecik cam aku ni, memang le kena citer pasal baju raya even sebulan sebelum posa pon..
Tau sebab apa??? sebabnya supaya tak yah kita bersusah payah, berasak-asak bawak anak-anak time bulan posa nak pegi shopping baju raya!!  Kesian ler bebudak tu, gamak ada yang ter-peghechai posa (terbukak - bahasa penang arr)  nanti.. Buatnya dapat anak ko yang skema abih, tak mo bukak posa, cam ner?? Taaak ke kesian budak tuuu.. melepek lembik dek kerna shopping baju raya..


Aku lagi 3 minggu nak raya dah siap-siap beli baju budak-budak dah.. destinasi kali ni ??



kat Sogo KL.. situ senang arr bawak budak-budak sebab ko tak yah nak merayau jejauh sumer ada kat satu floor.. pada aku, banyak pilihan la jugak untuk items yang less 50%! Last year pegi beli kat Isetan & Parkson KLCC ..sudahnya dapat ler jgak baju tapi kena bayor mahal.. sebab yang less 50% tak ler banyak sangat pilihan. Kata KLCC kan!! korang paham-paham sendri arr.. dia nak bayor sewa premis mahal....

Alaa untuk rakyat marhain cam aku ni, takat shopping items yang less 50% udoh lerr.. lagi pun aku rasa tak berbaloi dan sangat lah ruginya nak spend beratus-ratus untuk sehelai seluar jeans atau baju seorang kanak-kanak... Kalo kasut tu tak pa lah sebab hari-hari ko leh sesah kasut yang sama :) lagi pun kasut kan kena beli yang selamat tapak dia, supaya anak tak tergelincir ke terlentang ke masa berlari..

Tapi yang kelakonya aku ngan enchek suami ni punya la berkobar-kobar pegi awal-awal pagi kononnya nanti kalo lambat orang ramai, tak de paking.. sampai je sogo basement tu, hamek ko, penuh!! chesss nasib lerr ronda punya ronda jumpa paking space ni mcm tersorok sket la.. aku pun baru tau kewujudannya.. Zasss masuk, lengang!! ke orang ramai tak tau paking ni ek?? ntoh...

Haa tu baru paking kan, blom aku citer kat tingkat 4 sana nun! korang bayangkanlah!! Bukaklah pintu lif tu, maka bertebaranlah manusia kat situ.. sedang tekun masing-masing memilih baju anak, tanpa memperdulikan apa yang berlaku disekeliling (tu aku la tu he he heeee)..  Adik aku kebetulan bertembung dalam lif, tadi (kekeke kelako la pulak, memasing ehhh??? ko camner leh jumpa kat sini - dlm lif- padahal tak de pun aku janji bagai ngan dia nak gi sogo tu)  .. ha adik aku, terus belah pegi KLCC sebab kata dia orang ramai sangat pening nak muntah tak tau nak pilih baju cam mana!!

Fuhh!! dalam keadaan gegak gempita tu sempat la settle sumer dlm kul 1.30 kot, baby nadiah pun dah restless, merengek-rengek, maka tak sempat ler pegi Masjid India cari baju melayu..

So, selamat ler satu bab! Bab kasut tu tak pe.. kasut yang ada leh pakai lagi.. so kakak, abang, korang sesah ler kasut tu sampai lunyai baru ummi beli lain ek! Tak elok membazir ;)

Ni bab baju melayu ngan baju kurung tak settle lagi ni, ntah bila nak hanto tempah!! Esok dah posa woiiiii...

p/s: Mak pak yang over excited shopping baju raya, anak-anak, buat dekk je.. yang dikesahkan hanyalah toys, toys, toys, mmmm kalo dah budak tu budak la jugak...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan