Jumaat, 15 Mac 2013

Hari Aku=UTC, ibu dan Isteri


Assalamualaikum...

Ish gatai pulak rasanya nya menghapdet apa yang aku buat seharian hari ni..terlebih rajin! ngeee

Hari ni, lepas hantar budak-budak dan bapak budak ke destinasi memasing, aku balik rumah dulu.. Dah lama tak jogging haishh!! mentang-mentangla darah tinggi sudah turun .. mood nak jogging pun turun.. Tak elok tak elok. Bila sakit baru nak senaman! 

Ni projek bersenam masa mula-mula Doktor bagi tau aku kena high blood pressure
Perkara pertama yang aku buat ialah masak nasik! pah tu kelentung kelentang tumbuk bawang, cili api banyak-bayak, ikan bilis, tumis-tumis sampai garing pah tu makan ngan nasik panas2 perggh puas hati akuh!

Bila perut dah kenyang, projek mengisi form client pun bermula.. aku ni memang tetiap kali nak isi form ada 1 problem-nervous breakdown- ye la form tu seme kena tip top tak leh ada alteration langsung! mau tak sejuk kaki-tangan, STRESS woiihh!!


Setel semua, berdesup la aku pi Public Mutual Ofis kat Damansara Perdana.. Dalam keter macam biasa call sana call sini (Bajett kenn).  Buat appointment ka, confirm appointment ka call enchek suami ka, merepot di mana keberadaan aku.  Bukan apa sebagai langkah keselamatan.  Mana laa tau.. kalo terjadi perkara tak diingini, sekurang-kurang nya dia ada clue aku ada kat mana.. Keje UTC terlampau macam aku ni mobile.. asik bergerak je tak tentu destinasi.. Hari ni memang saja tak set appointment mana sebab balik tu aku nak singgah rumah client. Ziarah dia ngan baby dia..

Dalam kul 2.30 tu dah sampai Tesco Rawang, solat, makan kepsi puas hati aku (dah lama teringin nak makan asik tak sempat je manjang) pi beli hadiah kat baby, kul 4.15 baru aku sampai rumah client aku tu setelah sesat dua tiga round! Rupanya ada banyak taman nama Garing kat situ.  Ada Taman Garing la, Garing Perdana la, semua aku masuk! Mana la aku tau, nampak Garing ke men belasah je belok.  Rupanya rumah client aku tu lagi hujung kedalam- Garing Utama..Kena lalu kilang-kilang.. Baru la aku tau rupanya ada lagi housing settlement kat dalam tu mmm... tu la kan, org tua-tua kata, jauh perjalanan luas pengalaman ( ehhh tetiba je)..

Elok-elok kul 4.50 nak balik, hujan turun mencurah-curah dengan lebatnya!! Macam mana hujan ke ribut ke petir sabung menyabung ke kena jugak balik sebab nak pi ambik kesayangans kat school dan opis. Maka berlari ayam lah aku bebekalkan payung client aku tadi masuk kereta! Ambik payung sendiri, pulangkan balik payung client, hasilnya baju aku, lencun, kasut penuh air huuaaahuuuaa macam kolam!

Dalam keter ngan sejuk ekon lagi sebaik aku bawak bekal neskepe panas.  arrggg sedapnyaaa!!



Sampai sekolah budak-budak kat Bukit Beruntung, apa lagi tadah telinga laa dengar cerita Nabil, Nabilah ngan Nadiah sekali! Yang merengek nak gula-gula lah, yang kata lapar la! Sabar ye anak-anak, umi singgah kedai nah tiga hengget, korang pi la beli apa yang patut! (tak bleh bagi banyak-banyak duit nanti dorang shopping jajan! no! no!) Sebab hari ni dah lambat sgt so tak sempat singgah mamak ke nasik ayam ke eh umi korang belum solat asar nih!

Destinasi diteruskan dengan keadaan yang hiruk pikuk dengan suara Nadiah melalak tah apa tah yang tak kena.  Sabo je la.. aku buat pekak je drive sampai opis enchek hasben .. Sampai opis boss tunggu lagi... boss ni selalu la lambat turun hadehh..

Sampai rumah, melompat solat asar pah tu melompat la aku masuk dapo.  Enchek boss ada special request- nak makan kari ikan+telur ikan.. Kelentung kelentang by maghrib tu dah siap dah semua kari, sayur kobis goreng dan telur dadar..

Dalam pada tu dengar la bunyi vacuum cleaner- mujur lah suamiku sorang  yang rajin -ringan tulang membantu bini dia yang kurang rajin ni hehe

Lepas solat maghrib berjemaah, baca quran dan terjemahan berjemaah pah tu enchek boss ajak makan dah lapor ler tu..

10.30 semua orang dah kena paksa tidoooooo sebab esok nak bangun pagi lagi untuk teruskan kehidupan sebagai khalifah Allah selagi hayat dikandung badan...





Tiada ulasan:

Catat Ulasan