Selasa, 19 Mac 2013

Kehidupan- mencari-mengejar-mendapat

Hari ni ingat nak keluar awal singgah car wash jap. Kesian cik latio 5kilo daki kat badan gara-gara kemalasan tuan dia laki bini yang melampau tahap dewa! tapi.. macam biasa tak sempat jugak sudah nya aku cuma ada masa 1 jam je untuk sampai Pusat Bandar Sri Damansara haisehh!!

Tengah hari lunch appointment ngan client berprofile tinggi (macam bagus) kat Ikea.  Bila dah settle, aku pun pi la browsing sepantas kilat tengok apa la barang yang ada less kat Ikea Sale tu.. Mmm Rupanya, tak de pun lah hai yang menarik.  Yang hot item sumer harga tak potong ok! so untuk mengelakkan dari bayor parking aku beli je la mende ni 2 baru 3 hengget. Jadi buleh le aku bagi kat sesapa yang datang rumah aku nanti.   Dasar kedekut kan hehe .  Selamat duit!

Lepas tu terus gerak deras pi Public Mutual opis buat submission. dan tengah duk tunggu turn tu, call masuk bagi perkhabaran yang suami kepada client aku dah meninggal dunia.. Kena heart attack..Sedih la mengenangkan client aku tu, dah la dia tengah pregnant.. Tapi ye lah namanya manusia, dengan kematian... sangat dekat.. tak de signal, tak tau bila kita akan dipanggil.  Sebab tu lah kena sentiasa ingat pada Allah setiap masa setiap ketika..(Pesan untuk diri sendiri yang sentiasa alpa) Tengok jam, dah pukul 3.30.. Hati duk berkira-kira nak pegi ziarah tapi fikiran duk ligat memikir sempat ke tak. sebab aku pun dah ada lagi satu appointment kat Bukit Beruntung- Tesco ..Oh! sungguh tak sempat.  Jadi aku tangguhkan dulu plan nak berziarah tu.. InsyaAllah sehari dua ni, aku nak juga pi.. Buat masa ni, hanya doa aku panjatkan semoga Allah beri kekuatan padanya menghadapi dugaan dari Allah..

Sampai kat parking Tesco dah tepat pukul 4.45 sambil duk cari paking tu ternampak sorang kakak ni cakap kat henfon sambil mengesat-ngesat air mata.. Kesiannya aku tengok kakak tu.. Tah apa lah masalah dia kan...Akhirnya aku berdoa aku untuk  kakak tu juga, agar apa jua masalah dia, semoga Allah selesaikan..

Emosi sedih hari ni terbawa-bawa sampai malam :( 





Tiada ulasan:

Catat Ulasan